اجرای طرح جهش تولید دردیمزارهای گلستان/افزایش ۱۵ درصدی عملکردگندم
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرنگار مهر، محمد برزعلی ظهر چهارشنبه در گردهمایی طرح جهش تولید در دیمزارها و کشت محصولات پاییزه اظهار کرد: تولید گندم در کشور با وجود کاهش ۲۴ درصدی بارش‌ها ۵۴ درصد رشد داشته و کشاورزان موفق شدند ۷.۳ میلیون تن گندم تولید کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان افزود: در سال جاری با افزایش کشت قراردادی توسط جهاد کشاورزی شاهد رشد تولید در کالاهای اساسی مثل گندم و برنج بودیم.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر خودکفایی تصریح کرد: در طرح جهش تولید در دیمزارها در کشور و استان برنامه‌ریزی‌های ما بر اساس افزایش کیفی و کمی در تولید کالاهای ضروری مانند گندم، جلو و کلزا بر پایه استفاده بهینه و متعادل از کودهای شیمیایی است.

برزعلی اضافه کرد: امسال موفق شدیم بیش از ۴۵ هزار تن بذر گندم مورد نیاز کشاورزان را در استان جمع‌آوری ذخیره کنیم و امیدواریم امسال هم بتوانیم با تیمارکردن بذرها نقش مهمی در افزایش تولید داشته باشیم.

ژئوممبران چیست

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان ادامه داد: توجه به تاریخ کشت، اصول صحیح کشت، رعایت تناوب و عمق کاشت بذر، حاصلخیزی خاک از موارد مهم در کشت گندم است که با توجه هرچه بیشتر به آن تلاش داریم تولید گندم را در استان افزایش دهیم.

وی گفت: پایداری در تولید موضوع بسیار مهمی است که ما با توجه به روش‌های صحیح زراعی، به نژادی و کمک گرفتن از بخش هواشناسی به آن دست پیدا کنیم.

برزعلی بیان کرد: کشاورزی حفاظتی، بی خاک‌ورزی و مستقیم در مصرف آب صرفه‌جویی داشته باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان ادامه داد: طرح جهش تولید در دیمزارها در گلستان، سال نخست در هشت شهرستان، سال دوم در ۹ شهرستان و امسال در ۱۴ شهرستان با ۲۱۰ هزار هکتار در حال اجرا است.

وی گفت: از مزایایی طرح جهش تولید در دیمزارها، افزایش ۱۵ درصدی عملکرد گندم و افزایش ۱۴ درصدی عملکرد جو در استان است.

کد خبر 5589644

 

منبع مهرنیوز

 




:: برچسب‌ها: ژئوممبران , عایق ژئوممبران , استخر کشاورزی , عایق استخر , ورق ژئوممبران , ژئوسنتتیک ,
:: بازدید از این مطلب : 105
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 31 شهريور 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: